Op onze helpdesk hebben wij een aantal gebruikers gesproken van Loon online (voorheen Roos Roos) die problemen ondervinden met het mailen vanuit Loon Salarissoftware. Ook kan er een probleem ontstaan met de communicatie naar de Belastingdienst.
Vanaf 1 maart kan er via de Loon software geen mail worden verstuurd over poort 25.
Loon geeft als oplossing Loondossier te gebruiken. Mocht u toch gebruik willen maken van Loonmail dan kant dat nog steeds.
De instellingen voor Loon mail vindt u onder Extra, Persoonlijke instellingen en dan de tab LoonMail:
Heeft u de hosting van uw mail en website geregeld bij Process 2 IT, maar nog niet via Office 365 dan zijn uw instellingen:
LoonMail velden | Uw instellingen (Process 2 IT Hosting) |
E-mail afzender: | Kiest u zelf |
E-mail afzender: | Gebruik uw bestaande mail adres |
Mailserver: | mail.axc.nl |
Poortnummer: | 465 |
Gebruik STARTTLS/SSL: | Aanvinken |
Gebruikersnaam: | Is uw mail adres |
Wachtwoord: | Het wachtwoord van uw mailbox. |
Gebruikt u al Microsoft Office 365 dan vult u deze instellingen in.
LoonMail velden | Uw instellingen (Microsoft Office) |
E-mail afzender: | Kiest u zelf |
E-mail afzender: | Gebruik uw bestaande mail adres |
Mailserver: | smtp.office365.com |
Poortnummer: | 587 |
Gebruik STARTTLS/SSL: | Aanvinken |
Gebruikersnaam: | Is uw mail adres |
Wachtwoord: | Het wachtwoord van uw mailbox. |
Komt u er toch niet uit bel dan gerust of maak zelf een supportticket aan via Direct Support* of mail naar support@process2it.nl
*Nog geen klant, geen probleem bel of mail gerust