Het Whisky Gilde en de SEO test
Ricky Kesler, een drijvende kracht achter Income School en expert op het gebied van bloggen en het optimaliseren van websites voor betere resultaten in Google, heeft jarenlang geweldige content gecreëerd om zijn aanpak te ondersteunen. Zijn Amerikaanse benadering zou, met een vertaling naar de Nederlandse cultuur, een grote impact kunnen hebben op de vindbaarheid van je website.
Echter, na een Google-update in 2024 ziet de wereld van SEO er heel anders uit. Het ranken of outranken in Google door middel van een blogstrategie is veel uitdagender geworden. Het oorspronkelijke doel van Income School om binnen 24 maanden een passief inkomen te genereren, blijkt onhaalbaar wanneer je dit uitsluitend met een blog probeert te realiseren. Ricky heeft als aanvulling ook Pinterest omarmd en uiteraard YouTube, de op één na grootste zoekmachine ter wereld.
Nu de wereld van zoekmachineoptimalisatie (SEO) aanzienlijk is veranderd, is het tijd om zelf opnieuw te experimenteren met content. Hiervoor gebruiken wij een bestaande website, aangepast aan het thema van Ricky. Voor het Whiskygilde maken wij gebruik van het ‘belachelijk snelle’ Acabado-thema van Ricky Kesler. Hoewel het minder vrijheid biedt dan we gewend zijn, vormt het een unieke test.